Три столици - Будапеща


На кой ли му се случва да обиколи три от най-красивите столици на Европа за една седмица? На мен разбира се… като такава ми е работата!  И да, обиколки по работа, но все пак остава и малко време за разглеждане на забележителности. В следващите три статии ще попиша за Будапеща, Прага и Братислава! А първата статия е посветена на Будапеща един от най-любимите ми градове, с който се запознах тази година. 

Три столици - Будапеща



"Ехааа, най-после в Будапеща" - това си мислих сред тричасовото ми нощно магистрално приключение от Виена до Будапеща. Нощният град ме грабва и забравям, че трябва да следвам GPS, който ще ме отведе до крайната ми дестинация. Преминавам мост над Дунав  и се радвам, че е почти 12 през ноща и няма кой да ми свирка, че карам с 30 км в час. Красота, неземна красота и се оставям на прекрасните емоции, които ме обземат. Карам си спокойно в транс и се радвам на гледките. 

Това е вторият ми път в Будапеща. Който следи блога знае, че зимата бях за цяла седмица, а Будапеща ме очарова в момента, в който слезнах от летището. След пролетната ми разходка из града мнението ми, че това е един от градовете със страхотна атмосфера, се затвърди!

Красив, уютен, спокоен и завладяващ град е Будапеща. Предлага за всеки по нещо - архитектура, магазини, разходки, заведения и кафета…Градът е завладяващ, поне за мен, и пристигайки там си пожелавам да се върна отново. Рядко ми се случва да искам да се връщам, но с Будапеща е така.  Докато с Мариан, моята унгарска приятелка, се размотовахме из града за пореден път една мисъл в главата ми се настаняваше - "Да, определено този град ми харесва, ама много ми харесва. Бих казала, че ми харесва повече от Париж и Виена - взети заедно". Какво да правя? Това е моето мнение и толкова!

Буда и Пеща 

Както знаете Будапеща е разположен на  двата бряга на река Дунав. Съответно двете части на града са Буда и Пеща. Двете са толкова различни, че все едно не са един град. ВАЖНО: Най-добрите гледки към  Буда са от Пеща и разбира се обратното е също валидно. Независимо дали предпочитате големи сгради, малки сгради, нови сгради, стари сгради, гледка с река или без река, независимо от коя страна на Дунава сте, все ще ви е готино и приятно по улиците на Буда или Пеща. 


Буда
Буда е хълмиста и докато се разхождате из тази част на града ще се позадъхате сериозно. В тази част властва "Замъкът", което не е замък според нашите разбирания - една сграда и това е - а е замък с прилижащия му малък град. Така че, когато решавате да посетите "Замъкът" имайте предвид, че това си е сериозна разхода из по-стария град на Буда. Бележка: вижте и другата статия за Будапеща


Пеща 
От другата страна на Дунава е Пеща, която е плоска като дъска. Честно, не ви мотам, наистина е плоска. В много гайдове ще срещнете мнението, че Пеща  е раят на разходките, но за мен по-скоро е раят на кафетата и на скъпите магазини. В Пеща се намират и Парлментът, Операта, няколко спа-бани, Циркът, ледената парзалка, няколко големи и зелени парка, в които хората се събират, основната търговска улица, най-голямата синагога в света (не ме апострофирайте тук, защото прочетох, че ако се взимат предвид и местата за седене е най-голямата), но както и да е.
Синагогата

Когато посетих Будапеща през зимата обърнах особено внимание на Буда, а този път пообърнах внимание и на Пеща. 

На какво се нарадвах този път?

Област VII (Erzebetvaros ) или градът на Елизабета, и се отнася за еврейския квартал на Будапеща. Кварталчето е изпъстрено с  тесни улички, малки магазинчета и интересни сгради. Преди години тук се е намирало гетото, но в наше време кварталът вече приютява множество магазини и потайни дворчета с закътани и приятни заведения. Та днес си говорим за заведенията в района - кварталът не е познат за повечето туристи, които се размотават из Буда и из централните части на Пеща - в близост до Парламента и магазините. Така че ако сте в Будапеща и имате една свободна вечер, с водач или без водач, намерете време да се разходите из квартала. Ние попаднахме на :-) Магазин втора ръка за секс играчки....чудно ми е някой дали ще си купи използван в...р, например?  Естествено странните магазинчета, не са единственото нещо, на което да се нарадвате. В квартала има много история и прекрасни малки местенца за разглеждане. След като сте се разходили подобаващо можете да си  изберете ресторантче или кафенце, в което да се насладите на мелодичния унгарски, поръчайте си нещо за пийване и се заглеждайте в минаващите столичани.

Цените - много разумни - 25 евро за 3 човека, сори жени, биричка, вино, ядене! 

Как да стигнете до Будапеща? 
Ей този път се изхитрих. Летях до Виена (най-доброто европейско летище, според мен), след което с кола под наем стигнах до Будапеща. Дори и така цялото пътешествие ми беше по-евтино и по-бързо отколкото с идиотските предложения на различните летателни компании. Да няма нормални директни полети до там си е направо ненормално.

Последни новини: 
Всъщност българската летателна компания ще променят нещата от юни месец! 




Comments

Popular posts from this blog

Стокхолм през април и декември

Около Уранополи - Гърция

Бяла Черква, Родопите