3/17/11

Трикове за безпроблемно пътуване с нискотарифни авиолинии

Седях и си мислех, после само си седях, но докато успешно го правих, седенето имам предвид, ми хрумна идеята да опиша някои полезни трикове за пътувания със самолет и в частност за пътуванията с нискотарифните авиолинии. Триковете са лично прилагани от мен, така че няма алабалистики. 

1. Как да постигнем ниска цена за самолетен билет?  Разсъждавала съм веднъж върху темата, така че няма да се повтарям.


2. РЪЧЕН или РЕГИСТРИРАН багаж? 

Определено гласувам за ръчен, с две ръце и два крака, защото: 
  • не давате +20 евро в посока, за да доплатите за багажа, който регистрирате (този, който пътува в товарното отделение на самолета); 
  • не чакате на опашки, за да си вземете багажа при пристигане, там където отивате :-)
  • имате възможност да си направите регистрацията "чекиране" по интернет и няма нужда да чакате да ви заверяват паспорта и багажа. Минавате само проверките преди влизане в терминала за излитане. 
  • Спестявате си кражбите или ровенето из личните ви вещи ( отваряли са ми два пъти багаж пътуващ в товарния отсек.)
  • Спесттявате си блъскане и чакане на дълги опашки за чекиране! 
С малко практика, можете да поберете всичко необходимо в куфар с размери 55х40х20 (в някои компании размерите са 55х40х23) и тегло до 10кг. При добро комбиниране на различните тоалети (валидно и за мъже и за жени) не са ви необходими куфари с размерите на Ноевия ковчег. 

3. Разрешени предмети в ръчния багаж? 
  • Козметика: Всякакви течнообразни кремове, мазила, шампоани  над 100 мл са забранени за пренасяне в ръчния ви багаж (в България минават, но чуждите митнически проверки ви създават проблеми. Още ме боли за едно чудничко кремче на стойност от 45 евро, които гадните италиански митничари изхвърлиха в коша, защото "сеньора, но, но тоо биг"). След този опит си организирах специален комплект за пътувания,  изцяло съставен от малки разфасовки. 
  • Купувам козметика и други течни неща само от безмитната зона.  
  • Когато опаковате козметиката си - задължително условие е да поставяте козметичните  продукти в прозрачни найлонови пликове със закопчаване. Добре е да поставяте плика най-отгоре в багажа си, за да не ви се налага да ровите из добре подредени пластове дрехи. 
  • Течни храни и напитки, с изключение на бебешки храни, не могат да преминат през митническата проверка. 
  • Разрешени като ръчен багаж са още: патерици, бастуни, материали за четене. 
  • Някои авиокомпании не броят дамската ви чанта, раницата или фотоапарата за ръчен багаж, но има и такива, които имат изискване  ръчният багаж да е само едно парче, тоест всичко, което носите с вас трябва да се събере на в един куфат. Такива са Ryanair и Easyjet. Затова преди да резервирате самолетен билет, винаги преглеждайте специфичните условия на превозвача отнасящи се за размерите и бройките на ръчния багаж. 
  • Не забравяйте да оставите ножовете, вилиците, лъжиците, ножиците и металните си пили у дома. 
4. Как да сте облечени? 
  • Удобно е първата ми мисъл. 
  • Втората е всичко, което може да се носи без колан. Досадно е когато трябва да чакаш някой да си разкопчава и сваля колана, а след това да чакаш да си го слага. Става една навалица, която може лесно да се избегне с малко предварително планиране. 
  • Трето махнете от себе си всякакви метални предмети: часовници, гривни, ключове, монети, за да не ви се налага да се връщате по няколко пъти през скенера, а след проверката да се чудите дали сте си прибрали всичко. 
  • По време на полет в самолета става доста студено. Предвидете да имате допълнителна връхна дреха и чорапи (ако ви измръзват крачката);
  • Тъй като сте с ръчен багаж - е добре да пътувате с най-тежките и обемистите дрехи, които искате да вземете със себе си. 

5. Места в самолета
  • Доста се чудих дали да споделям това лично мое откритие, но какво пък. Не се заблуждавайте да си купувате разни допълнителни услуги като "качване с предимство"; "повече място за краката". Няма смисъл. Това, което забелязах по време на моите пътувания е, че никой не сяда на първите седалки зад кабината на пилотите. Нямам идея  защо се получава така, но е факт. Което означава, че дори и да влезете последен в самолета има шанс да седнете най-отпред, където е широко и спокойно (там обаче е малко по-хладно).
6. Други
  • Бих ви препоръчала да не си купувате и застраховка от авиопревозвача, с който пътувате. Всяка една застрахователна агенция в България предлага туристически застраховки, за определен брой дни и цената е доста по-добра от тази на авиокомпаниите. 
Това са нещата, за които се сещам в момента. Ако вие имате ваши трикове и неща, които могат да ни бъдат полезни в пътуванията, ще се радвам да ги споделите. 













6 comments:

  1. Това че ставало студено по време на полет са пълни глупости! Допълнителни чорапи...

    Ти да не си от тези, дето като има "р" в месеца, носят вълнени потници... бай ганьо на самолет!


    Най-безопасните места в самолета са отпред до аварийните изходи. Хората не сядат отпред, понеже сравняват пътуването със самолет с други като автобус да речем... При самолета обаче рисковете за сигурността са съвсем други и точно отзад е най-опасно!

    ReplyDelete
  2. Бо, благодаря за коментара дори и доста агресивен и обиден, този тип коментари са ми особено любими, защото ме забавляват искрено с човешката си и културна немощ.

    За твоя информация Бо, в нормалните авиолинии при по-дълги полети ти дават и чорапи, които можеш да използваш, разбира се те не са с единствена цел да те топлят, но и да ти осигурят комфорт на пътуване и възможност да си раздвижиш стъпалата по време на полет.

    Благодаря и за темата за статия, която предлагаш, а именно безопасност при избор на място за сядане в самолет - мисля, че ще се получи добра информативна статия,и Бай-Ганьовският ми опит за полети със самолет от 96 година ще влезне в употреба.

    Относно пътуването с автобус - не мислиш ли, че твърдението ти е малко необосновано, тъй като при пътуване с автобус, хората предпочитат да сядат най-отпред, защото там най-малко усещат движението на автобуса?

    ReplyDelete
  3. На мен пък ми допадат съветите - човек не може за всичко да се сети сам.

    Само коментарът за Виена ме учуди. Защо дамата стои във Виена при това положение, след като мрази този град. А моето впечатление от австрийците не е такова. Да, вярно, аз бях в Австрия през 1993, а от тогава насам много емигранти се изсипаха там.

    Поздрав за позитивния блог!

    ReplyDelete
  4. Елена,

    Благодаря за коментара!

    Съгласна съм, че не винаги са сещаме за всичко сами. Спомням си един случай, в който за малко да стана заглавие по вестниците защото бях забравила планинското си ножче в раницата,с която пътувах, а тогава такива бяха времената. Да не говорим, че и случаят с забравената лъжица в дамската чанта също е истински!

    А чорапите пак са предложение от реален опит - така се намръзнах при полета си към Испания, че резултата беше 3 дневна висока температура и една седмица течащ нос, почивка слънце!

    ReplyDelete
  5. Бо, не ти е много вярна информацията - отзад е по-безопасно, прочети изследвания. Общо взето бизнес-класата е най-застрашена (защото са в предната част). Преди 1-2 години при една от самолетните катастрофи, имаше интервю с човек, който беше оцелял. Той каза, че винаги пътувал в бизнес класа, но точно за този полет бил отзад и затова оцелял :) Същият този човек беше станал известен с това, че е оцелял в 2 самолетни катастрофи, в рамките на няколко седмици. Може да видиш и примерно този линк за информация:

    http://www.popularmechanics.com/technology/aviation/safety/4219452



    До авторката, не съм съгласен за ръчния багаж. Доводите ти са коректни, но моите доводи са че много хора влизат в самолета с много по-големи чанти от позволеното, влизат направо с малки куфари и създават дискомфорт на останалите пътници.

    ReplyDelete
  6. Дони,

    Съгласна съм с теб, че има и хора, които прекаляват с ръчния багаж, но все пак не всички се натоварваме като тирове, а и по-стриктните нискобюджетни авиокомпании много успешно се справят с лекуването на "амбициозно" натоварените пасажери. Лично аз съм била подлагана на проверка за размерите на куфара, няколко пъти (инвестицията в куфар за ръчен багаж, отговарящ на изискванията много си струва). Метални стойки за правилните размери на багажа вършат чудно добра работа, за да не губят авиокомпаниите пари.

    Информацията за безопасността при полети е нова за мен и благодаря, че я сподели.

    Хубави празници

    ReplyDelete