Кога е време за Париж?

В далечината се чува тихият ромон на акордеон. Свечерява се и кафетата по улиците са пълни. Влюбени двойки се държат за ръце и се целуват под падащата нощ.  Във въздуха се носи аромата на лято и любов. Любимите кадри от филмите за Париж се появяват пред очите ти и те карат да мечтаеш.


В един момент се събуждаш от хубавия сън и попадаш в нещо средно между кичозен филм ( с проблясъци на гениалност) и новини за задръствания по улиците. Париж, в средата на юли, те посреща с мръсните си улици, задръстеното метро, тълпите туристи, огромните опашки, високите цени и срутените очаквания. Съжалявам ако обидя някой влюбен в Париж, но за мен градът се е превърнал в добре рекламиран продукт, който е загубил чара и идентичността си. Красиви сгради, огромни булеварди, пълни ресторанти и никакъв дух…поне аз не го усетих през това време от годината. Малките и артистични квартали като Монмартр и Сите са се превърнали в места за продаване на храна и сувенири, а Лувърът и Нотър Дам са толкова препълнени с хора, че ти се завива свят от цялата какофония.


Наясно съм, че звуча негативно. Не бях така преди да отида там. Може и аз да съм сгрешила с огромните очаквания, но все пак кой не мечтае за романтичния Париж на Жозефина и мадам Помпадур? След първите моменти на не-любов направих усилие и приложих всички приоми, които обикновено прилагам:
  • Отворих очите и душата си, за да позволя на града да влезне в тях;
  • Опитах се да избягам от тълпите туристи, но за съжаление това трудно се случва в Париж по това време на годината;
  • Разходих се из “Ил дьо Сите” – сърцето на града, но бързо избягах прогонена от поканите на викачите от заведенията.
  • Опитах храната, говорих с хората, но Париж все още ме държеше надалеч!
За разлика от Рим, Барселона, които са също толкова големи и също толкова туристически, и които останаха завинаги в душата ми, Париж се превърна в поредното място, на което съм била. Всъщност подробен и много  позитивен пътепис можете да прочете прочетете тук: Париж пътешествие във времето.

Всичките снимки можете да видете във ФБ страницата ми The possible travel page.

Моите WOW моменти в Париж

Париж от птичи поглед.....
Триумфалната арка,

Jardin des Tuileries



танцът на птичките
в градините на Тюйлери
Първи поглед към Лувара

Малките улички, китните ресторантчета

из Сите...
ето това му се вика реклама на ресторант
ресторанти, ресторанти, ресторанти в Париж
кафене в Монмартър
ресторантчета, за които всички мечтаем
изкуство в Монмартър
„Сакре Кьор“ (на френскиBasilique du Sacré Cœur, в превод свято сърце) 
Другата част от 200 снимки тук: the possible travel page



Popular posts from this blog

Стокхолм през април и декември

Около Уранополи - Гърция

Бяла Черква, Родопите