Лисабон за два дни


Дойде и това време да рестартирам блога. Истината е, че в последните 3 години се скъсах от пътуване, но по работа. Посетих много места, пробвах нови неща, в момента мога със затворени очи да мина през половината европейски летища, но никога не оставаше време да пиша. Липсваше ми.

Пътуването до Португалия отново беше служебно. Последното за годината. Поради тази причина си позволих да си взема два допълнителни дeна и да да поразгледам. 

Пътуването 
Полетът до там е дълъг.  За мен както винаги - Пловдив - София-Франкфурт - Лисабон. За вас - както дойде.

В зависимост от цената на билета престоят ви на свързващото летище е от 40 минути до 5 часа и повече. Аз като експерт по летищата :-) се справям с 40 минути, но на вас може и малко повече да ви трябва. За да сте по-сигурни си вземете билет с малко по-дълъг престой. (Вземете си червения паспорт, много помага когато има дълги опашки за проверка на документи, тъй като минавате през автоматичните съоражения.   Цената на билета - в зависимост. Аз летях с  Луфтханза и цената беше около 400 лв.

В Португалия
Настройте се за два часа разлика във времето. Освен това се настройте и за различни порядки. За мен, голяма драма бяха късните часове за закуска в хотелите -  до кафе можете да се докопате най-рано след 7:00. Местните обичаи и са да се вечеря след 20:00. 

Моите два цента.
Португалия е прекрасна страна, с уникални хора и супер вино. Храната е ок, но много тежка за моя вкус: 
- риба омесена  с яйца, картофи и кашкавал -  едно от традиционните ястия, с непроизносимо за мен име; 
- телешко, шунка, наденица всичките наредени между две запечени филии хляб, поръсено с кашкавал, запечено и полято обилно с лютив червен пипер - така нареченото френчи (100 % не го пиша правилно) 

Какво да кажа?  Храната не ме грабна. Една салата не видях за 6 дена.  Изкарах на хляб, маслини и вино. Добре, че беше виното. На вас може и да ви хареса. Все пак има и такива манджи. 



Да се върна на виното. Виното от друга страна е страхотно и се поема в големи количества без зловредни резултати. Аз наблягам на червеното, но вие си избирате. Видове много.

Цените - нашенски! 

Обиколки
Няма да се впускам в подробности. Истаната е, че има множество сайтове с информация. Няма как да ги конкурирам. Това, което аз ще кажа след толкова пътувания е

НЯМА НИЩО ПО-ДОБРО ОТ МЕСТЕН ВОДАЧ 

Винаги можете да прочетете за мястото, на което отивате, което е добре, но всичко остава до вас и усещанията ви. За мен Португалия беше място, на което исках отдавна да ида. Нямах достатъчно време спокойно да разгледам, но сега поне знам, че ще се върна. 

Моите впечатления през снимки: 

Cascais 
Пиша името на латиница, защото нямам идея как да го напиша на български. Градчето се намира на 30 км от Лисабон и е много чаровно било и то туристическо. Ако имате време можете да отскочите до там за обяд. 
Първите два дена ни валя дъжд 

Риболовно селце 

  

Oeiras

Градчето е само 9 спирки с влака от Лисабон. Принципно ако сте без кола не е супер удобно, за посещения в Лисабон. Ако сте с кола и сте там през лятото е супер място за сърфинг - всички видове, както и за почивка.  

след дъжда



Лисабон
Столицата и най-голям град в Португалия. Има много да се види, но ние успяхме да видим само Алфама - един от интересните квартали на града. За съжаление половината ден валя зверски, но поне имахме няколко слънчеви часа, които ни позволиха да се поогледме. Препоръчвам да зарежете картите и да се загубите из Алфама. 

Алфама

Алфама 

След дъжда

Лисабон 

Град на толерантността 

традиционните трамваи в Лисабон



Порто
Вторият по големина град в Португалия притежава особен чар. Аз успях да го видя само през ноща, но и малкото, което видях ми хареса много. Градът е по-малък от Лисабон, по-лесно се обхожда и е много уютен. 
една от най-старите катедрали в Порто

помещава се в стара сграда бивш офис на банка

Гая от страната на Порто 

Старият град



Обидус 
Крепостта  е превърната в музей и ако сте с автомобил си заслужава да отскочите до там. Името "Обидос" вероятно произлиза от латинския термин Oppidum, което означава "крепост", или "укрепен град". Името описва градчето много точно. 



крепостната стена е напълно запазена и можете да обиколите целия вътрешен град по нея



Това е от мен. Кратичко като за първи път, но си обещавам, че няма да спирам отново.

Поздрави и ми пишете ако имате въпроси. 

Comments

Popular posts from this blog

Стокхолм през април и декември

Около Уранополи - Гърция

Бяла Черква, Родопите