Българските туристически агенции /портали и техните сайтове (хайде да не са всичките, но някои от тях)

Имам въпрос към всички фирми/организации, които се занимават с туризъм и предоставянето на туристическа информация с търговска цел. Толкова ли е трудно да:


photo by: travelinginspector.com
1. Да сте честни и коректни в офертите си към клиентите?
2. Да сте коректни организатори на игри и викторини?
3. Да си наемете някой да пише смислени текстове, вместо да копирате Уикипедия или буквално да превеждате от чуждите сайтове за туризъм.

Тези дни вече много ми дойде. Отвсякъде се сблъсквам с безочлива наглост и глупост. Тъй като все пак пиша  в блог за пътувания, ще си изплача яда по отношение малоумието и безочливостта на един  български туристически портал и  една ФБ страница. Те са ми най-пресни. След като видях тях, проверих и други, и всички са на същото дередже.

Безочливост номер 1 - Некоректно отношение към феновете. Завоалирани правила. Сивота в избора на победители от игри и викторини. Липса на всякаква комуникация.

Фейсбук  страницата "Искам да пътувам до най-красивите места в света",  финансирана от Алфа Тур.  


След кратък спор с организаторите на месечната им игра "Изберете най-красивото място на месеца", доста по-дълъг разговор с маркетинг мениджъра им и неизпълнено обещание от негова страна,  твърдо мога да заявя, че АЛФА ТУР, хайде да посмекча тона, или част от служителите на агенцията правят така, че тя да изглежда като  некоректна туристическа компания. Всъщност  най-малкото е, че нямат идея какво е коректен маркетинг и какво е добро отношение към клиента. С радост ще чакам някой да ме обори!

Безочливост номер 2 - Буквален превод със запетайките и скобите, на чужди авторски текстове от английски. Ползваните източни са сайта на Lonely Planet и Уикипедия на английски (поне тези двата забелязах).

Ще цитирам само най-фрапантния пример - изведен от страниците на "НасамНатам".

Оригинала от страницаta на Lonely Planet -  " Zürich is a city whose reputation precedes it - and does it a complete disservice, trashes its name, gives it a good kicking. A boring banking capital? Contemporary Zürich might still be home to the world's fourth-biggest stock exchange and remainSwitzerland's financial engine, but it's also (whisper it softly) surprisingly vibrant and trendy…"

Копието, тоест буквалният превод - "Цюрих (Zürich, Zurich) - Зная какво си мислите, но честно казано това не е скучната банкерска столица, за каквато се счита. Всъщност Цюрих е – нека го прошепнем – изненадващо забавен и модерен. Стотици нови барове, ресторанти и клубове, са отворени, откакто законите за вътрешно планиране бяха променени в края на 90-те год. на миналия век, и днес Цюрих се радва на едни от най-големите празненства по улиците си в Европа".

И тук приключвам…с въпросите: 

  1. Толкова ли е трудно да започнеш да предоставяш качествена услуга, добро отношение и да си коректен към клиента?
  2. Толкова ли е трудно да се намери добър копирайтър, приятел, познат, доволен клиент, който да напише смислен и интересен текст за дадена дестинация? 




Comments

  1. Здравей,
    браво за тази статия, защото просто така наречените туристически агенции са не само нахални, а нагли в безочието си... :(
    Как така една не се намери да поддържа добро качество на конкурентни цени, да има свесни, добре обучени и любезни служители. Как може да ти продават нещо дет незнаят и къде се намира на картата...
    Думи нямам просто...

    ReplyDelete
  2. Благодаря. Не за първи път се сблъсквам с действителността, но в един момент идва в повече!

    ReplyDelete
  3. Да не говорим за голяма част от БГ текстовете на НасамНатам са си прекопирани от разни сайтове

    ReplyDelete
  4. Как не им идва на акъла,че с преписи,измами,лъжи и неясни и недоизказани факти НЯМА да спечелят повече,отколкото ако са интересни и коректни! И още по-лошо е,че не са само този вид услуги на това ниво!

    ReplyDelete
  5. @Jerry - така е, но аз преброих само 4 и спрях отвратена. Харесвах ги :-(

    ReplyDelete
  6. @Мира, явно нямат такъв, за да им дойде каквото и да е било!

    ReplyDelete
  7. Тъпото е, че енергията, която се хаби в лъжи, преписване и замазване на гафове, може да бъде съвсем чисто вложена в истинско вършене на работа и това да донесе толкова добри резултати, че да вдъхнови и бъдещо развитие...
    Жалко, много жалко, че тук на почит са селския тарикатлък и некадърността, и то не само в туристическия бранш, навсякъде...

    ReplyDelete
  8. Лени, ние даваме свеъл пример. Има надежда!

    ReplyDelete
  9. Жено, най-искрено те моля да спреш редакцията на постове през ден /което е в най-добрият случай, щото се случва и по-често/!

    ReplyDelete
  10. Ралица, това че програмата, която обновява фийда на блогсферата, отчита промяната дори и на начина по който изглежда статията в моя блог, няма как да се оправи. Питала съм! А аз имам право да си редактирам изгледа на блога, докато намеря най-удачния вариант. Поздрави!

    ReplyDelete
  11. Забелязах, че дори само да сменя някоя ключова дума в блога си, роботите отчитат промяната като нова публикация и съответната статията се появява като нова в блог сферата. Има ли начин да се избегне това?

    Поздрави

    Ласка
    -----------------------------------
    и отговора
    За съжаление няма как да го избегнем със съществуващия софтуер на агрегатора, но и до този момент не е било голям проблем.

    Поздрави,

    Камен Станев
    Продуктов ръководител в Икономедиа

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Стокхолм през април и декември

Около Уранополи - Гърция

Бяла Черква, Родопите